Αυτοδιοικητικές εκλογές
Αλλάζει ο νόμος για τις δημοτικές εκλογές;
Ο χρόνος τέλεσης των δημοτικών εκλογών
Στην διεξαγωγή των δημοτικών και περιφερειακών εκλογών στην ώρα τους, δηλαδή την 25 Μαΐου 2014 ταυτόχρονα με τις ευρωεκλογές, κατέληξαν οι ηγεσίες των δύο κομμάτων της κυβέρνησης, Ν.Δ. & ΠΑΣΟΚ μετά από αμφιταλαντεύσεις που δημιουργήθηκαν λόγω της εμμονής του Ευ. Βενιζέλου για μετάθεσή τους 1,5 έτος αργότερα ελπίζοντας ότι στο μεταξύ θα ανακάμψει το κόμμα του. Αυτό είχε διαφανεί και στο ετήσιο τακτικό συνέδριο της ΚΕΔΕ που έγινε στα Ιωάννινα στις 30&31 Μαΐου 2013.
Τρεις ήταν οι βασικοί λόγοι που τα δύο κόμματα οδηγήθηκαν σε αυτή την απόφαση:
1) Η απόφαση για παράταση των εκλογών θα δημιουργούσε κλίμα ηττοπάθειας, καθώς ο ΣΥΡΙΖΑ ήταν έτοιμος να «σηκώσει» το θέμα, κατηγορώντας τους κυβερνητικούς εταίρους ότι φοβούνται μία εκλογική αναμέτρηση.
2) Μπορεί να ικανοποιούσε ένα τμήμα των δημάρχων κυρίως της ΝΔ που επιθυμούν την παράταση της θητείας αλλά θα δημιουργούσε έντονη δυσαρέσκεια σε αυτοδιοικητικά στελέχη ΝΔ και ΠΑΣΟΚ που βρίσκονται στην αντιπολίτευση δημοτικών και περιφερειακών συμβουλίων και σε καμία περίπτωση δεν θέλουν κάτι τέτοιο.
3) Οι δύο κυβερνητικοί εταίροι ευελπιστούν ότι με την ταυτόχρονη διεξαγωγή αυτοδιοικητικών εκλογών και ευρωεκλογών η δυσαρέσκεια των πολιτών θα εκφραστεί κυρίως στην κάλπη για την ευρωβουλή με αποτέλεσμα να την «γλιτώσουν» οι υποψήφιοι των κυβερνητικών κομμάτων που θα επιδιωχθεί να είναι κοινοί σε ορισμένες, τουλάχιστον, περιφέρειες και μεγάλους δήμους.
Ποιες αλλαγές αναμένονται στο νόμο για τις δημοτικές εκλογές – Τέλος στα «κομματικά» ψηφοδέλτια
Παρά τις χλιαρές διαψεύσεις από κυβερνητικές πηγές, η αλλαγή του εκλογικού συστήματος στις επόμενες αυτοδιοικητικές εκλογές αποτελεί προτεραιότητα για το Μέγαρο Μαξίμου, ως τμήμα ενός ευρύτερου σχεδίου για κοινούς υποψηφίους με το ΠΑΣΟΚ και τη ΔΗΜΑΡ, ανάμεσα στους οποίους η "ποσόστωση" των προερχόμενων από τη ΝΔ θα είναι ιδιαίτερα υψηλή.
Οι κύριες αλλαγές που προτείνονται και κατά καιρούς έχουν διαρρεύσει στον Τύπο, είναι οι παρακάτω:
•Δύο χωριστά ψηφοδέλτια: Ένα με όλους τους υποψήφιους δημάρχους σε λίστα κατά αλφαβητική σειρά και ένα με όλους τους υποψήφιους δημοτικούς συμβούλους, που ναι μεν θα έχουν δηλώσει εκ των προτέρων τη στήριξή τους σε συγκεκριμένο υποψήφιο δήμαρχο, αλλά στο ψηφοδέλτιο δεν θα διακρίνονται οι δημοτικές παρατάξεις. Ανεξάρτητοι υποψήφιοι θα γίνονται δεκτοί στο ψηφοδέλτιο, εφόσον δηλώνουν ότι διατηρούν την ανεξαρτησία τους, συνεργαζόμενοι όμως με συγκεκριμένο υποψήφιο δήμαρχο.
•Επαναφορά του ποσοστού 42% για την εκλογή δημάρχου ή περιφερειάρχη από την πρώτη Κυριακή.
•Πλαφόν 3% ή 5% για την εκλογή των υποψήφιων δημάρχων ως δημοτικών συμβούλων.
•Ενίσχυση των αρμοδιοτήτων του δημάρχου, προκειμένου να αντιμετωπισθούν προβλήματα στην περίπτωση που δεν έχει την πλειοψηφία στο Δημοτικό Συμβούλιο.
•Ενοποίηση της Οικονομικής και της Επιτροπής Ποιότητας Ζωής.
Με τον τρόπο αυτό ορισμένοι πρωθυπουργικοί σύμβουλοι θεωρούν ότι θα προχωρήσουν πιο εύκολα οι συνεργασίες ΝΔ, ΠΑΣΟΚ, ΔΗΜΑΡ και έτσι, θα σταματήσουν, κυρίως, τη Χρυσή Αυγή και, δευτερευόντως, το ΣΥΡΙΖΑ.
Γενικά στο Κυβερνητικό στρατόπεδο επικρατεί η εντύπωση ότι η μέσω χωριστών ψηφοδελτίων ανάδειξη Δημάρχων και Δημοτικών Συμβούλων προσφέρεται για ευρύτερες υπερκομματικές υποψηφιότητες, ικανές να ανταπεξέλθουν στην αντιπολιτευτική ορμή του ΣΥΡΙΖΑ και στην «αντιπολιτική» ψήφο προς τη ΧΡΥΣΗ ΑΥΓΗ.
Αυτό το προτεινόμενο σύστημα αλλάζει τα μέχρι τώρα δεδομένα, δηλ. αυτή η πρόταση δεν έπαιρνε σάρκα και οστά έως τώρα διότι από την μία τα κόμματα μέσω των δημοτικών-περιφερειακών εκλογών μετρούσαν τις δυνάμεις τους και από την άλλη οι τοπικοί διοικούντες δεν ήθελαν να χάσουν τις “παρέες” τους και κυρίως να έχουν το δημοτικό συμβούλιο υποχείριο τους.
Δικαίωμα να υποβάλλουν υποψηφιότητα θα έχουν όλοι χωρίς να χρειάζεται να συμμετέχουν σε πολιτικές συντεχνίες και λαός θα ψηφίζει πλέον πρόσωπα και όχι κόμματα. Αν και η μετάβαση θα φέρει πολλές γκρίνιες και αναστατώσεις σε πολλά δημοτικά συμβούλια αφού τόσα χρόνια τα δημαρχεία ήταν τσιφλίκια για τους εκάστοτε δημάρχους και δημοτικούς συμβούλους τώρα θα πρέπει να προσαρμοστούν άμεσα στην νέα φιλοσοφία των δημοτικών εκλογών και της τοπικής αυτοδιοίκησης και όσο πιο γρήγορα το κάνουν τόσο το καλύτερο για αυτούς.
Το πιο πιθανό είναι να δούμε πολλούς “παλιούς” δημάρχους να αποχωρούν καθώς χωρίς κομματική στήριξη δύσκολα θα μπορέσουν να σταθούν.
Κάποιοι και μεταξύ αυτών η πλειοψηφία από τα σημερινά αυτοδιοικητικά στελέχη ισχυρίζονται ότι «Το νέο σύστημα ενισχύει τη λογοδοσία μεταξύ Δημάρχου και Δημοτικού Συμβουλίου αλλά μπορεί να οδηγήσει και σε πλήρη παράλυση, δηλαδή ο δήμαρχος, εφόσον δεν υπάρξει πρόβλεψη για τη σύνθεση του δημοτικού συμβουλίου, μπορεί να βρεθεί αντιμέτωπος με ένα «αντίπαλο» δημοτικό συμβούλιο.»
Αυτός ο τρόπος διεξαγωγής δημοτικών εκλογών να υπενθυμίσουμε ότι υφί-σταται ήδη στην Κύπρο.
Ο ΣΥΡΙΖΑ αλλά και οι άλλοι «αντιμνημονιακοί» σχηματισμοί και κόμματα έχουν κατά καιρούς δηλώσει ότι στις αυτοδιοικητικές εκλογές θα στηρίξουν ανοικτά, πλατιές, δημοκρατικές, προοδευτικές κινήσεις και άτομα, με αναφορές στα κινήματα, με συμμετοχική αντίληψη, ουσιαστική αντιμνημονιακή κατεύθυνση, με ηθικό πλεονέκτημα και υψηλό αξιακό υπόβαθρο. Το οραματικό τους πλαίσιο θα εκφράζει τις αγωνίες και τις πραγματικές ανάγκες της κοινωνίας, για ισοπολιτεία και παραγωγική, κοινωνική, οικολογική και πολιτιστική αναγέννηση του τόπου.
Στα καθ’ ημάς : Τι γίνεται στο Πωγώνι;
Ο παλαιοκομματισμός λοιπόν, είναι εδώ, ενωμένος και δυνατός μάλιστα και σκοπεύει να αναδυθεί μέσα από τις στάχτες και την καταστροφή που ο ίδιος δημιούργησε.
Οι δύο δημοτικοί συνδυασμοί του Δημάρχου Κώστα Καψάλη και του επικεφαλής της Μείζονος Αντιπολίτευσης Γιάννη Ντόντη, προσδεμένοι στο κυβερνητικό άρμα της τροϊκανής κυβέρνησης δεν αρθρώνουν κουβέντα για το πώς κατάντησαν την Αυτοδιοίκηση τα μνημόνια και ο «Καλλικράτης».
Είναι έτοιμοι να παραχωρήσουν τμήματα του εθνικού εδάφους για την εγκαθίδρυση του κολαστηρίου της Ε.Ο.Ζ. Πωγωνίου στη Κακαβιά δίπλα από το «Κέντρο Κράτησης Μεταναστών» που θα την τροφοδοτεί με φθηνά χέρια.
Ο Κ. Καψάλης χαρακτηρίζει τις Ε.Ο.Ζ. ως εργαλεία Ανάπτυξης. Η ανάπτυξη αυτή όμως θυμίζει καμένη γή.
Ο Γ. Ντόντης δέχεται τις Ε.Ο.Ζ. «υπό όρους» φτάνοντας στα όρια του φανταστικού. Ποιος θα θέσει (=επιβάλλει) τους όρους; Εδώ η Κυβέρνηση της χώρας και δεν μπορεί
να θέσει όρους στη τρόϊκα.
Για το «Κέντρο Κράτησης Μεταναστών» στη Κακαβιά και οι δύο ήταν αντίθετοι και μάλιστα με εισήγηση του Δημάρχου τάχθηκαν ΚΑΤΑ της δημιουργίας του.
Παρ’ όλα αυτά στα πλαίσια του Συμβουλίου Ένταξης Μεταναστών (ΣΕΜ) ο Αντιδήμαρχος και πρόεδρος ΣΕΜ Πωγωνίου, Β. Μάτσας, παρακολούθησε το σεμινάριο Επιμόρφωσης μελών των Συμβουλίων Ένταξης Μεταναστών (από τρίτες χώρες: δεν αφορά από κράτη με ειδική σχέση με την Ε.Ε. π.χ. Αλβανούς.)
Έχουμε μετανάστες από τρίτες χώρες στο Πωγώνι; Όχι !
Προφανώς έχουν σκοπό να μας φέρουν. Τα λοιπά συμπεράσματα δικά σας.
Καμιά κουβέντα για το πώς και γιατί ερήμην των τοπικών κοινωνιών βίαια μια αγροτοκτηνοτροφική περιοχή σαν το Πωγώνι, καταδικάζεται σε μαρασμό από μια κατ’ ευφημισμό «ανάπτυξη» που θέλουν να μας επιβάλλουν οι δανειστές μας και οι εδώ συνεργάτες τους. Σε καμιά περίπτωση δεν θα δεχτούμε στρατόπεδα συγκέντρωσης, όπως το «Κέντρο Κράτησης Μεταναστών» στη Κακαβιά, που θα τροφοδοτούν με φθηνά εργατικά χέρια τα κολαστήρια της Ε.Ο.Ζ. και τα οποία θα θίγουν τα ήθη και τις κοινωνικές δομές του Πωγωνίου.
Μετά τα παραπάνω σε συνδυασμό με την απραξία της Δημοτικής Αρχής και της αντιπολίτευσης καθώς και του γενικότερου βάρβαρου πολιτικού κλίματος που επικρατεί στον τόπο μας, δεν είναι δυνατόν να συζητάς για την Τοπική Αυτοδιοίκηση στο Πωγώνι, για τα χάλια που έχει, για την χειρότερη προοπτική που προοιωνίζεται , αν δεν μιλήσεις για τα μνημόνια, για τον «Καλλικράτη», για τις πολιτικές δηλαδή που έχουν βάλει ταφόπλακα στο θεσμό και στην όποια ζωντάνια και προοπτική έχει απομείνει σ’ αυτό τον τόπο για καλύτερες μέρες.
Ο αγώνας στο Δήμο Πωγωνίου όπως και σε όλους τους Δήμους της χώρας είναι αγώνας πρώτα απ’ όλα για την επιβίωση του θεσμού με κύρια κατεύθυνση τη Θεσμική κατοχύρωση της αυτοτέλειας της Τοπικής Αυτοδιοίκησης και κυρίως καμία προσδοκία επιστροφής στο παρελθόν ή στο παρόν.
Αν υπάρχει μέλλον στην Τ.Α. , αυτό είναι σε πλήρη αντίθεση με το παρελθόν και το παρόν…
Ανεξάρτητα με ποιόν Νόμο θα πάμε στις προσεχείς αυτοδιοικητικές εκλογές, εμείς, η σιωπηλή κοινωνία θα αγωνιστούμε για μια Αυτοδιοίκηση στην υπηρεσία του Δημότη.
-Δεν θα κρύψουμε ποτέ τίποτε από τον πολίτη
-Χωρίς εξαρτήσεις από συμφέροντα
- Με στήριξη και αλληλεγγύη στον δημότη που εξαθλιώνεται από τις μνημονιακές πολιτικές και την απουσία κάθε κοινωνικής πρόνοιας
- Με συμμετοχή του πολίτη σε όλα τα στάδια επιλογής και επεξεργασίας προγραμμάτων
- Με μηδενική ανοχή σε αδιαφανείς διαδικασίες, όλα στο φώς
-Με συνεπή αντίσταση στις πολιτικές του Καλλικράτη και των μνημονίων και σε όλες τις πολιτικές που καταστρέφουν τους πυλώνες της οικονομικής - και όχι μόνον- ανάπτυξης και ανασυγκρότησης.
Δημήτρης Μ. Κανακάκης
Αρχιτέκτων Μηχανικός
Επικεφαλής της Κίνησης Πολιτών Πωγωνίου «ΑΛΛΗΛΕΓΓΥΗ»
Αλλάζει ο νόμος για τις δημοτικές εκλογές;
Ο χρόνος τέλεσης των δημοτικών εκλογών
Στην διεξαγωγή των δημοτικών και περιφερειακών εκλογών στην ώρα τους, δηλαδή την 25 Μαΐου 2014 ταυτόχρονα με τις ευρωεκλογές, κατέληξαν οι ηγεσίες των δύο κομμάτων της κυβέρνησης, Ν.Δ. & ΠΑΣΟΚ μετά από αμφιταλαντεύσεις που δημιουργήθηκαν λόγω της εμμονής του Ευ. Βενιζέλου για μετάθεσή τους 1,5 έτος αργότερα ελπίζοντας ότι στο μεταξύ θα ανακάμψει το κόμμα του. Αυτό είχε διαφανεί και στο ετήσιο τακτικό συνέδριο της ΚΕΔΕ που έγινε στα Ιωάννινα στις 30&31 Μαΐου 2013.
Τρεις ήταν οι βασικοί λόγοι που τα δύο κόμματα οδηγήθηκαν σε αυτή την απόφαση:
1) Η απόφαση για παράταση των εκλογών θα δημιουργούσε κλίμα ηττοπάθειας, καθώς ο ΣΥΡΙΖΑ ήταν έτοιμος να «σηκώσει» το θέμα, κατηγορώντας τους κυβερνητικούς εταίρους ότι φοβούνται μία εκλογική αναμέτρηση.
2) Μπορεί να ικανοποιούσε ένα τμήμα των δημάρχων κυρίως της ΝΔ που επιθυμούν την παράταση της θητείας αλλά θα δημιουργούσε έντονη δυσαρέσκεια σε αυτοδιοικητικά στελέχη ΝΔ και ΠΑΣΟΚ που βρίσκονται στην αντιπολίτευση δημοτικών και περιφερειακών συμβουλίων και σε καμία περίπτωση δεν θέλουν κάτι τέτοιο.
3) Οι δύο κυβερνητικοί εταίροι ευελπιστούν ότι με την ταυτόχρονη διεξαγωγή αυτοδιοικητικών εκλογών και ευρωεκλογών η δυσαρέσκεια των πολιτών θα εκφραστεί κυρίως στην κάλπη για την ευρωβουλή με αποτέλεσμα να την «γλιτώσουν» οι υποψήφιοι των κυβερνητικών κομμάτων που θα επιδιωχθεί να είναι κοινοί σε ορισμένες, τουλάχιστον, περιφέρειες και μεγάλους δήμους.
Ποιες αλλαγές αναμένονται στο νόμο για τις δημοτικές εκλογές – Τέλος στα «κομματικά» ψηφοδέλτια
Παρά τις χλιαρές διαψεύσεις από κυβερνητικές πηγές, η αλλαγή του εκλογικού συστήματος στις επόμενες αυτοδιοικητικές εκλογές αποτελεί προτεραιότητα για το Μέγαρο Μαξίμου, ως τμήμα ενός ευρύτερου σχεδίου για κοινούς υποψηφίους με το ΠΑΣΟΚ και τη ΔΗΜΑΡ, ανάμεσα στους οποίους η "ποσόστωση" των προερχόμενων από τη ΝΔ θα είναι ιδιαίτερα υψηλή.
Οι κύριες αλλαγές που προτείνονται και κατά καιρούς έχουν διαρρεύσει στον Τύπο, είναι οι παρακάτω:
•Δύο χωριστά ψηφοδέλτια: Ένα με όλους τους υποψήφιους δημάρχους σε λίστα κατά αλφαβητική σειρά και ένα με όλους τους υποψήφιους δημοτικούς συμβούλους, που ναι μεν θα έχουν δηλώσει εκ των προτέρων τη στήριξή τους σε συγκεκριμένο υποψήφιο δήμαρχο, αλλά στο ψηφοδέλτιο δεν θα διακρίνονται οι δημοτικές παρατάξεις. Ανεξάρτητοι υποψήφιοι θα γίνονται δεκτοί στο ψηφοδέλτιο, εφόσον δηλώνουν ότι διατηρούν την ανεξαρτησία τους, συνεργαζόμενοι όμως με συγκεκριμένο υποψήφιο δήμαρχο.
•Επαναφορά του ποσοστού 42% για την εκλογή δημάρχου ή περιφερειάρχη από την πρώτη Κυριακή.
•Πλαφόν 3% ή 5% για την εκλογή των υποψήφιων δημάρχων ως δημοτικών συμβούλων.
•Ενίσχυση των αρμοδιοτήτων του δημάρχου, προκειμένου να αντιμετωπισθούν προβλήματα στην περίπτωση που δεν έχει την πλειοψηφία στο Δημοτικό Συμβούλιο.
•Ενοποίηση της Οικονομικής και της Επιτροπής Ποιότητας Ζωής.
Με τον τρόπο αυτό ορισμένοι πρωθυπουργικοί σύμβουλοι θεωρούν ότι θα προχωρήσουν πιο εύκολα οι συνεργασίες ΝΔ, ΠΑΣΟΚ, ΔΗΜΑΡ και έτσι, θα σταματήσουν, κυρίως, τη Χρυσή Αυγή και, δευτερευόντως, το ΣΥΡΙΖΑ.
Γενικά στο Κυβερνητικό στρατόπεδο επικρατεί η εντύπωση ότι η μέσω χωριστών ψηφοδελτίων ανάδειξη Δημάρχων και Δημοτικών Συμβούλων προσφέρεται για ευρύτερες υπερκομματικές υποψηφιότητες, ικανές να ανταπεξέλθουν στην αντιπολιτευτική ορμή του ΣΥΡΙΖΑ και στην «αντιπολιτική» ψήφο προς τη ΧΡΥΣΗ ΑΥΓΗ.
Αυτό το προτεινόμενο σύστημα αλλάζει τα μέχρι τώρα δεδομένα, δηλ. αυτή η πρόταση δεν έπαιρνε σάρκα και οστά έως τώρα διότι από την μία τα κόμματα μέσω των δημοτικών-περιφερειακών εκλογών μετρούσαν τις δυνάμεις τους και από την άλλη οι τοπικοί διοικούντες δεν ήθελαν να χάσουν τις “παρέες” τους και κυρίως να έχουν το δημοτικό συμβούλιο υποχείριο τους.
Δικαίωμα να υποβάλλουν υποψηφιότητα θα έχουν όλοι χωρίς να χρειάζεται να συμμετέχουν σε πολιτικές συντεχνίες και λαός θα ψηφίζει πλέον πρόσωπα και όχι κόμματα. Αν και η μετάβαση θα φέρει πολλές γκρίνιες και αναστατώσεις σε πολλά δημοτικά συμβούλια αφού τόσα χρόνια τα δημαρχεία ήταν τσιφλίκια για τους εκάστοτε δημάρχους και δημοτικούς συμβούλους τώρα θα πρέπει να προσαρμοστούν άμεσα στην νέα φιλοσοφία των δημοτικών εκλογών και της τοπικής αυτοδιοίκησης και όσο πιο γρήγορα το κάνουν τόσο το καλύτερο για αυτούς.
Το πιο πιθανό είναι να δούμε πολλούς “παλιούς” δημάρχους να αποχωρούν καθώς χωρίς κομματική στήριξη δύσκολα θα μπορέσουν να σταθούν.
Κάποιοι και μεταξύ αυτών η πλειοψηφία από τα σημερινά αυτοδιοικητικά στελέχη ισχυρίζονται ότι «Το νέο σύστημα ενισχύει τη λογοδοσία μεταξύ Δημάρχου και Δημοτικού Συμβουλίου αλλά μπορεί να οδηγήσει και σε πλήρη παράλυση, δηλαδή ο δήμαρχος, εφόσον δεν υπάρξει πρόβλεψη για τη σύνθεση του δημοτικού συμβουλίου, μπορεί να βρεθεί αντιμέτωπος με ένα «αντίπαλο» δημοτικό συμβούλιο.»
Αυτός ο τρόπος διεξαγωγής δημοτικών εκλογών να υπενθυμίσουμε ότι υφί-σταται ήδη στην Κύπρο.
Ο ΣΥΡΙΖΑ αλλά και οι άλλοι «αντιμνημονιακοί» σχηματισμοί και κόμματα έχουν κατά καιρούς δηλώσει ότι στις αυτοδιοικητικές εκλογές θα στηρίξουν ανοικτά, πλατιές, δημοκρατικές, προοδευτικές κινήσεις και άτομα, με αναφορές στα κινήματα, με συμμετοχική αντίληψη, ουσιαστική αντιμνημονιακή κατεύθυνση, με ηθικό πλεονέκτημα και υψηλό αξιακό υπόβαθρο. Το οραματικό τους πλαίσιο θα εκφράζει τις αγωνίες και τις πραγματικές ανάγκες της κοινωνίας, για ισοπολιτεία και παραγωγική, κοινωνική, οικολογική και πολιτιστική αναγέννηση του τόπου.
Στα καθ’ ημάς : Τι γίνεται στο Πωγώνι;
Ο παλαιοκομματισμός λοιπόν, είναι εδώ, ενωμένος και δυνατός μάλιστα και σκοπεύει να αναδυθεί μέσα από τις στάχτες και την καταστροφή που ο ίδιος δημιούργησε.
Οι δύο δημοτικοί συνδυασμοί του Δημάρχου Κώστα Καψάλη και του επικεφαλής της Μείζονος Αντιπολίτευσης Γιάννη Ντόντη, προσδεμένοι στο κυβερνητικό άρμα της τροϊκανής κυβέρνησης δεν αρθρώνουν κουβέντα για το πώς κατάντησαν την Αυτοδιοίκηση τα μνημόνια και ο «Καλλικράτης».
Είναι έτοιμοι να παραχωρήσουν τμήματα του εθνικού εδάφους για την εγκαθίδρυση του κολαστηρίου της Ε.Ο.Ζ. Πωγωνίου στη Κακαβιά δίπλα από το «Κέντρο Κράτησης Μεταναστών» που θα την τροφοδοτεί με φθηνά χέρια.
Ο Κ. Καψάλης χαρακτηρίζει τις Ε.Ο.Ζ. ως εργαλεία Ανάπτυξης. Η ανάπτυξη αυτή όμως θυμίζει καμένη γή.
Ο Γ. Ντόντης δέχεται τις Ε.Ο.Ζ. «υπό όρους» φτάνοντας στα όρια του φανταστικού. Ποιος θα θέσει (=επιβάλλει) τους όρους; Εδώ η Κυβέρνηση της χώρας και δεν μπορεί
να θέσει όρους στη τρόϊκα.
Για το «Κέντρο Κράτησης Μεταναστών» στη Κακαβιά και οι δύο ήταν αντίθετοι και μάλιστα με εισήγηση του Δημάρχου τάχθηκαν ΚΑΤΑ της δημιουργίας του.
Παρ’ όλα αυτά στα πλαίσια του Συμβουλίου Ένταξης Μεταναστών (ΣΕΜ) ο Αντιδήμαρχος και πρόεδρος ΣΕΜ Πωγωνίου, Β. Μάτσας, παρακολούθησε το σεμινάριο Επιμόρφωσης μελών των Συμβουλίων Ένταξης Μεταναστών (από τρίτες χώρες: δεν αφορά από κράτη με ειδική σχέση με την Ε.Ε. π.χ. Αλβανούς.)
Έχουμε μετανάστες από τρίτες χώρες στο Πωγώνι; Όχι !
Προφανώς έχουν σκοπό να μας φέρουν. Τα λοιπά συμπεράσματα δικά σας.
Καμιά κουβέντα για το πώς και γιατί ερήμην των τοπικών κοινωνιών βίαια μια αγροτοκτηνοτροφική περιοχή σαν το Πωγώνι, καταδικάζεται σε μαρασμό από μια κατ’ ευφημισμό «ανάπτυξη» που θέλουν να μας επιβάλλουν οι δανειστές μας και οι εδώ συνεργάτες τους. Σε καμιά περίπτωση δεν θα δεχτούμε στρατόπεδα συγκέντρωσης, όπως το «Κέντρο Κράτησης Μεταναστών» στη Κακαβιά, που θα τροφοδοτούν με φθηνά εργατικά χέρια τα κολαστήρια της Ε.Ο.Ζ. και τα οποία θα θίγουν τα ήθη και τις κοινωνικές δομές του Πωγωνίου.
Μετά τα παραπάνω σε συνδυασμό με την απραξία της Δημοτικής Αρχής και της αντιπολίτευσης καθώς και του γενικότερου βάρβαρου πολιτικού κλίματος που επικρατεί στον τόπο μας, δεν είναι δυνατόν να συζητάς για την Τοπική Αυτοδιοίκηση στο Πωγώνι, για τα χάλια που έχει, για την χειρότερη προοπτική που προοιωνίζεται , αν δεν μιλήσεις για τα μνημόνια, για τον «Καλλικράτη», για τις πολιτικές δηλαδή που έχουν βάλει ταφόπλακα στο θεσμό και στην όποια ζωντάνια και προοπτική έχει απομείνει σ’ αυτό τον τόπο για καλύτερες μέρες.
Ο αγώνας στο Δήμο Πωγωνίου όπως και σε όλους τους Δήμους της χώρας είναι αγώνας πρώτα απ’ όλα για την επιβίωση του θεσμού με κύρια κατεύθυνση τη Θεσμική κατοχύρωση της αυτοτέλειας της Τοπικής Αυτοδιοίκησης και κυρίως καμία προσδοκία επιστροφής στο παρελθόν ή στο παρόν.
Αν υπάρχει μέλλον στην Τ.Α. , αυτό είναι σε πλήρη αντίθεση με το παρελθόν και το παρόν…
Ανεξάρτητα με ποιόν Νόμο θα πάμε στις προσεχείς αυτοδιοικητικές εκλογές, εμείς, η σιωπηλή κοινωνία θα αγωνιστούμε για μια Αυτοδιοίκηση στην υπηρεσία του Δημότη.
-Δεν θα κρύψουμε ποτέ τίποτε από τον πολίτη
-Χωρίς εξαρτήσεις από συμφέροντα
- Με στήριξη και αλληλεγγύη στον δημότη που εξαθλιώνεται από τις μνημονιακές πολιτικές και την απουσία κάθε κοινωνικής πρόνοιας
- Με συμμετοχή του πολίτη σε όλα τα στάδια επιλογής και επεξεργασίας προγραμμάτων
- Με μηδενική ανοχή σε αδιαφανείς διαδικασίες, όλα στο φώς
-Με συνεπή αντίσταση στις πολιτικές του Καλλικράτη και των μνημονίων και σε όλες τις πολιτικές που καταστρέφουν τους πυλώνες της οικονομικής - και όχι μόνον- ανάπτυξης και ανασυγκρότησης.
Δημήτρης Μ. Κανακάκης
Αρχιτέκτων Μηχανικός
Επικεφαλής της Κίνησης Πολιτών Πωγωνίου «ΑΛΛΗΛΕΓΓΥΗ»
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου