Κυριακή 15 Δεκεμβρίου 2019

Η ΠΡΩΤΗ ΑΛΗΘΙΝΗ ΠΤΗΣΗ ΗΛΕΚΤΡΙΚΟΥ ΕΜΠΟΡΙΚΟΥ ΑΕΡΟΣΚΑΦΟΥΣ


Ηλεκτρικό Υδροπλάνο


Στην προσπάθεια των  αεροπορικών εταιρειών, σε όλο τον κόσμο,  να μειώσουν το αποτύπωμα άνθρακα των αεροπορικών ταξιδιών, έχουν  εστιαστεί τους στην  ηλεκτρική πρόωση.
Μέχρι την περασμένη Τρίτη 10.12.2019, τα ηλεκτρικά εμπορικά αεροσκάφη υπήρχαν μόνο θεωρητικά.
Το πρωί της 11ης Δεκεμβρίου,  στο Βανκούβερ, πραγματοποιήθηκε  πρώτη επιτυχημένη δοκιμαστική πτήση ενός ηλεκτροκίνητου αεροσκάφους. Πρόκειται για μια μετατροπή ελικοφόρου αεροσκάφους  de Havilland Beaver μοντέλλου  του 1956 στο οποίο τοποθετήθηκε  ο ηλεκτροκινητήρας magni500,  ιπποδύναμης  750 ίππων της εταιρείας  MagniX.  Το όλο εγχείρημα πραγματοποιήθηκε από τον McDougall της Harbour Air.  Το όνομα του νέου ηλεκτρικού αεροσκάφους είναι ePlane. Απογειώθηκε από την αποβάθρα του Harbour Air στον ποταμό Fraser στο Richmond της Βρετανικής Κολομβίας , και πέταξε για  συνολικά τέσσερα λεπτά.
"Είμαι πεπεισμένος το μέλλον της αεροπορικής  μεταφοράς είναι η ηλεκτροκίνηση και σε πολύ σύντομο χρονικό διάστημα  θα έχουμε κανονικές πτήσεις", λέει ο McDougall. Η αεροπορική του εταιρεία ήταν η πρώτη στη Βόρεια Αμερική που πήρε ουδέτερο άνθρακα το 2007, οπότε δεν αποτελεί έκπληξη ότι είναι πρωτοπόρος για αεροσκάφη μηδενικής εκπομπής ρύπων. Η πρόκληση που αντιμετωπίζουν οι αεροπορικές εταιρείες που επιδιώκουν να προχωρήσουν σε πράσινη κίνηση είναι ότι η σημερινή τεχνολογία αφήνει τους ηλεκτρικούς κινητήρες σχετικά αδύναμους λόγω του βάρους τους, ένα σημαντικό πρόβλημα για τα μεγαλύτερα αεροπλάνα. Ένα άλλο πρόβλημα  επίσης είναι η  μικρή διάρκεια ζωής της μπαταρίας. Αλλά ούτε το ζήτημα αυτό αποτελεί εμπόδιο για την Harbour Air  που εκμεταλλεύεται μικρά αεροσκάφη, κυρίως de Havilland Beavers και Turbo Otters, που εκτελούν δρομολόγια μικρών αποστάσεων σε ολόκληρο τον Βορειοδυτικό Ειρηνικό. Περίπου το 70% αυτών των διαδρομών είναι διάρκειας 30 λεπτά περίπου, απαίτηση  στην οποία μπορεί να  ανταποκριθεί με συνέπεια η η  σημερινή τεχνολογία ηλεκτροκινητήρων.
Έτσι, η Harbour Air έχει σαν τελικό στόχο  την παραγωγή  ενός  ολοκαίνουριο στόλου ενώ σε πρώτη φάση προχωρά στην άμεση  μετατροπή  σε ηλεκτροκίνητα των αεροσκαφών που ήδη κατέχει. "Είναι πολύ πιο αποδοτικό από πλευράς κόστους και χρόνου να μετατρέψουμε ένα από τα υπάρχοντα αεροσκάφη μας  από το να αναπτύξουμε ένα ολοκαίνουργιο πρωτότυπο", λέει ο McDougall.


Η δοκιμαστική πτήση της ePlane της Τρίτης είναι το πρώτο βήμα στη διαδικασία πιστοποίησης, το οποίο η Harbor Air προβλέπει ότι θα λάβει σε ένα έως δύο χρόνια. Μετά από αυτό, οι μετασκευές μπορούν να ξεκινήσουν για το υπόλοιπο του στόλου και οι επιβάτες θα μπορούν να ταξιδεύουν αεροπορικώς χωρίς να επηρεάζουν το περιβάλλον.

Δεν υπάρχουν σχόλια: