Πέμπτη 10 Ιουλίου 2014

Σύστημα μαγνητικής αιώρησης (Maglev System)



ΜΕΤΑΦΟΡΕΣ: ΤΟ ΜΕΛΛΟΝ ΕΙΝΑΙ ΤΩΡΑ

 Maglev System (Σύστημα μαγνητικής αιώρησης)

Η μεγαλύτερη μητροπολιτική περιοχή του Ισραήλ, το Τελ Αβίβ, θα είναι η περιοχή ενός πιλοτικού έργου που αναμένεται να γίνει η  πρώτη εφαρμογή σχετικά με το «σύστημα εναέριας μαζικής μεταφοράς» στον κόσμο, χρησιμοποιώντας την τεχνολογία maglev (μαγνητικής αιώρησης). Η μεγαλύτερη ανάδοχος άμυνας της χώρας, η  Ισραηλινή  Aerospace Industries (IAI) συνεργάζεται με την εταιρεία των ΗΠΑ, skyTran, η οποία έχει την έδρα της στο Ερευνητικό Πάρκο της NASA (ΕΠΜ) στην Καλιφόρνια για να κατασκευάσει ένα Σύστημα Επίδειξης Τεχνολογίας (TDS), για λογαριασμό  της Εταιρείας εφαρμογών της  πανεπιστημιούπολης  του  IAI (Aerospace Industries). Το πιλοτικό πρόγραμμα θα περιλαμβάνει μια μήκους  400 με 500μ (1,300-1,640 ft) γραμμή μαγνητικής αιώρησης πλήρη με όλα τα συστήματα ανάρτησης  όπου θα κινούνται οι ωοειδείς διθέσιοι κλωβοί -κάψουλες- (οχήματα σε ταχύτητες 70χλμ / h (44 μίλια/ώρα).
Τα κινούμενα οχήματα (κάψουλες) με «παθητική» μαγνητική αιώρηση, απαιτούν χαμηλή έως μηδενική συντήρηση. 

Μια αρχική έκρηξη της ηλεκτρικής ενέργειας κινεί κάθε κάψουλα με ταχύτητα  16-24 χλμ/ώρα (10-15 μίλια/ώρα) ενώ στη συνέχεια  ένας  επαγωγικός  γραμμικός κινητήρας αναλαμβάνει να φτάσει τα οχήματα  μέχρι τις  ταχύτητες λειτουργίας, γλιστρώντας τα μέσα στην πίστα κύλησης, όπου αυτά μετεωρίζονται 1.27 εκ. (0.5in) υπεράνω των σιδηροτροχιών.
Η κατασκευή του TDS θα ξεκινήσει μέσα στους επόμενους τρεις μήνες και αναμένεται να ολοκληρωθεί κατά τη διάρκεια του 2015.
Αν το πιλοτικό TDS αποδειχθεί επιτυχές, το σύστημα αναμένεται να αναπτυχθεί σε ολόκληρο το Τελ Αβίβ. Η διεθνής εταιρεία διαχείρισης του έργου, Jenkins Gales & Martinez (JGM), έχει αναλάβει εργολαβικά τον  σχεδιασμό και την κατασκευή των  έργων πολιτικού μηχανικού καθώς και τη διαχείριση της κατασκευής για ολόκληρη την πόλη του αυτοματοποιημένου δικτύου  διέλευσης του συστήματος (ATN).

 Η κατάταξη του συστήματος  είναι κάπου ανάμεσα σε ένα αυτοκίνητο και ελαφρύ τρένο, το δε σύστημα σταθερής τροχιάς θα είναι πλήρως αυτοματοποιημένο, με τους επιβάτες να κλητεύουν τα οχήματα αλλά και να καθορίζουν τον προορισμό τους μέσω  του smartphone τους,  μέσα από το οποίο θα γίνεται και η σχετική χρέωση.
 Ένα ευρύτερο σύστημα θα μπορούσε να αναπτύξει ταχύτητες μέχρι  240 χλμ/ώρα (150 μίλια/ώρα) και να μεταφέρει περί τα  12.000 άτομα ανά ώρα ανά γραμμή κάτι που το κάνει να ισοδυναμεί με ένα σύγχρονο αυτοκινητόδρομο τριών λωρίδων κυκλοφορίας.  
Η πύκνωση των γραμμών και η μεταξύ τους ανταποκρίσεις  μπορούν να αποτελούν την λύση χαμηλού κόστους  με υψηλά τεχνολογικά αποτελέσματα   στις αυτοματοποιημένες ενδοαστικές μετακινήσεις.
Το καινοτόμο SkyTran είναι η  αρχή μιας νέας εποχής στην αυτοματοποιημένη μεταφορά.  

Δεν υπάρχουν σχόλια: