Σάββατο 19 Μαρτίου 2016

Μονόδρομος η μετάβαση στην πράσινη ενέργεια!

100 ημέρες σχεδόν μετά την υπογραφή της Συμφωνίας για το Κλίμα λίγα έχουν αλλάξει. Αισιόδοξη παραμένει η επικεφαλής του ΟΗΕ για την κλιματική αλλαγή Κρ. Φικγκουέρες. Εκτιμά ότι το μέλλον βρίσκεται στις ανανεώσιμες πηγές.


Μετά από πολλά εμπόδια, χρονοτριβές, διαπραγματευτικούς σκοπέλους και νομικές ασάφειες η Διάσκεψη του ΟΗΕ για το Κλίμα που διεξήχθη τον περασμένο Δεκέμβριο κατέληξε τελικά σε συμφωνία. Πλέον οι πανηγυρισμοί και το αρχικό κλίμα ευφορίας έχουν δώσει τη θέση τους στον προβληματισμό για την έμπρακτη υλοποίηση των στόχων από όλες τις υπογράφουσες χώρες. Πού βρισκόμαστε όμως σήμερα? σχεδόν 100 μέρες μετά την υπογραφή της συμφωνίας? Υπάρχει ακόμη δρόμος να διανυθεί, εκτιμά η επικεφαλής του ειδικού τμήματος του ΟΗΕ για την κλιματική αλλαγή Κριστιάνα Φιγκουέρες σε συνέντευξή της στο γερμανικό πρακτορείο ειδήσεων. «Οι εθνικές κυβερνήσεις είναι χαρούμενες και υπερήφανες για αυτό που κατάφεραν στο Παρίσι. Ωστόσο η συμφωνία του Δεκεμβρίου παραμένει ένα μνημόνιο συνεννόησης, το οποίο στη συνέχεια κάθε κράτος θα πρέπει να συγκεκριμενοποιήσει και να υλοποιήσει », απαντά η Κρ. Φιγκουέρες.
Όπως υπογραμμίζει η ίδια το θετικό είναι ότι αυτή τη φορά κοινή βούληση όλων είναι να μην παραμείνει και η συμφωνία αυτή κενό γράμμα ή ευχολόγιο μεγαλόστομων προτάσεων για την προστασία του κλίματος. «Ήδη από τις αρχές του 2016, είχαμε κάποιες πρώτες θετικές ενδείξεις υλοποίησης των δεσμεύσεων. Για παράδειγμα το Μαρόκο εγκαινίασε το μεγαλύτερο ηλιακό πάρκο στον κόσμο. Η Κίνα ανακοίνωσε ότι θα κλείσει περί τα 1000 ορυχεία άνθρακα. Αλλά αυτό που θα ήθελα να τονίσω είναι η μετάβαση σε μια οικονομία που δεν βασίζεται στην καύση ορυκτών υλών είναι στόχος πολλών κρατών έτσι κι αλλιώς εδώ και πολλά χρόνια. Είναι μια διαδικασία που λαμβάνει χώρα σε βάθος χρόνου, η οποία είναι πλέον μη αναστρέψιμη », λέει η επικεφαλής του ΟΗΕ για την κλιματική αλλαγή.
Η κλιματική αλλαγή στην κορυφή της ατζέντας του ΟΗΕ
Πολλοί, και ίσως εύλογα, διερωτώνται αν το θέμα της κλιματικής αλλαγής θα παραμείνει στην κορυφή της ατζέντας του ΟΗΕ για πολύ ακόμη, δεδομένης της δύσκολης πολιτικής, κοινωνικής και οικονομικής συγκυρίας διεθνώς. Για την Κριστιάνα Φιγκουέρες όμως δεν ισχύει στην πραγματικότητα κάτι τέτοιο. «Μπορεί να φαίνεται ότι συμβαίνει αυτό γιατί το θέμα δεν ενδιαφέρει και τόσο τα ΜΜΕ. Η Διεθνής Διάσκεψη για το Κλίμα στο Παρίσι ήταν μια καλή ευκαιρία να προβληθεί αυτό το θέμα εκ νέου σε παγκόσμιο επίπεδο, ωστόσο από εδώ και πέρα ​​το θέμα της ενεργειακής μετάβασης εναπόκειται στα χέρια των 195 χωρών που συνυπέγραψαν », λέει η ίδια χαρακτηριστικά. Για την επικεφαλής του ΟΗΕ, παρά τις σφοδρές επικρίσεις που ακούγονται διεθνώς αναφορικά με την «προδιαγεγραμμμένη» αποτυχία αντίστοιχων εγχειρημάτων, υπάρχει πλέον πρόσφορο έδαφος για την ευδοκίμηση αυτής της συμφωνίας στην πράξη, σε αντίθεση για παράδειγμα με την προγενέστερη συμφωνία της Κοπεγχάγης για το κλίμα.
Το κλειδί της επιτυχίας αυτή τη φορά έγκειται, εκτιμά η Φιγκουέρες, στις πιο αυστηρές νομικές δεσμεύσεις που δέχεται πλέον κάθε χώρα να ανάλάβει. «Κάθε πέντε χρόνια όλες οι χώρες θα πρέπει τεκμηριωμένα να παρουσιάσουν τι έχουν κάνει στον τομέα της προστασίας του κλίματος. Πρόκειται για μια επιταγή της παγκόσμιας κοινότητας για συλλογική πρόοδο στον τομέα αυτό ». Για την επικεφαλής του ΟΗΕ το μέλλον, τόσο στις πλούσιες όσο και στις γοργά αναπτυσσόμενες χώρες, βρίσκεται σε κάθε περίπτωση στην πράσινη ενέργεια και τις ανανεώσιμες πηγές. Αυτό πιστοποιείται άλλωστε από την γενικότερη τάση που παρατηρείται ακόμη και σε απομακρυσμένες, μικρές νησιωτικές χώρας, οι οποίες στρέφονται ολένα περισσότερο στην αξιοποίηση της ηλιακής και αιολικής ενέργειας. Το μόνο αγκάθι που απομένει στην πράξη είναι φυσικά το ζήτημα της χρηματοδότησης αντίστοιχων προγραμμάτων, ιδίως σε χώρες της Ασίας και της Αφρικής. Για την Φιγκουέρες τα κεφάλαια αυτό μπορούν να προέλθουν μόνο μέσω μιας δυναμικής συνέργειας κρατικής και ιδιωτικής πρωτοβουλίας.
Dpa / Δήμητρα Κυρανούδη
Deutsche Welle

Τετάρτη 16 Μαρτίου 2016

"Μαγικό" υλικό αλλάζει σχήμα από μόνο του! (video)

Ένα αυτόνομο υλικό που κάνει ... τα δικά του, καθώς διπλώνει-ξεδιπλώνει, λυγίζει, συρρικνώνεται και ξαναδιογκώνεται από μόνο του, χωρίς ανθρώπινη παρέμβαση, δημιούργησαν ερευνητές στις ΗΠΑ. Και όλα αυτά συμβαίνουν μέσα σε ελάχιστα δευτερόλεπτα.

       

Μάλιστα όταν το τρισδιάστατο «μαγικό» υλικό τεντωθεί και γίνει επίπεδο, μπορεί να αντέξει το βάρος ενός ελέφαντα!


Οι επιστήμονες της Σχολής Μηχανικής και Εφαρμοσμένων Επιστημών «Τζον Πόλσον» του Πανεπιστημίου Χάρβαρντ, με επικεφαλής την αναπληρώτρια καθηγήτρια Κάτια Μπερτόλντι, έκαναν τη σχετική δημοσίευση στο περιοδικό "Nature Communications".



Το προσαρμόσιμο υλικό -που θυμίζει το οριγκάμι (τα καλλιτεχνικά διπλωμένα χαρτιά των Ιαπώνων) - μπορεί να αξιοποιηθεί για να δημιουργηθούν αντικείμενα μεταβαλλόμενης αρχιτεκτονικής, των οποίων το σχήμα, το μέγεθος και ο όγκος μπορούν να αλλάζουν δραστικά. Επίσης μπορεί να μεταβάλλεται από εύκαμπτο σε άκαμπτο και αντίστροφα.


Το υλικό που αυτενεργεί, είναι αρχικά ένας κύβος, που αποτελείται από επιμέρους μικροσκοπικους κύβους, οι οποίοι -χάρη σε ενσωματωμένους μηχανισμούς ενεργοποίησης- είναι δυνατό να παραμορφωθούν και να αναδιαταχθούν, έτσι ώστε το υλικό να γίνει ... αγνώριστο. Η αυτο-μεταμόρφωση κάθε φορά του υλικού μπορεί να προγραμματισθεί εκ των προτέρων.


Επιπλέον, το υλικό μπορεί να χρησιμοποιηθεί σε διάφορες κλίμακες, από την πολύ μικρή (π.χ. για να δημιουργηθεί ένα χειρουργικό «μπαλονάκι») έως την πολύ μεγάλη (για να κατασκευασθεί ένα φορητό καταφύγιο για περιπτώσεις φυσικών καταστροφών ή ανθρωπιστικών κρίσεων). Με αυτό τον τρόπο, ένα ολόκληρο σπίτι μπορεί να χωράει μέσα σε ένα σακίδιο πλάτης!


Πέμπτη 18 Φεβρουαρίου 2016

H ζωή μετά από 100 χρόνια.

Τα συμπεράσματα των ειδικών στην Έκθεση "SmartThings Future» με θέμα τον τρόπο ζωής μετά από 100 χρόνια


Μια πρόταση της έκθεσης "SmartThings Future" της Samsung, παρουσιάζει υποβρύχια πόλη κατά το έτος 2116.


video: Samsung SmartThings Future


Super-ουρανοξύστες, όπως φαίνεται σε αυτήν την εικόνα, θα μπορούσαν να παρέχουν στέγαση σε 2116.


Φανταστείτε, λοιπόν, υποβρύχιες και υπόγεια πόλεις, σούπερ ουρανοξύστες και τρόφιμα με 3D εκτύπωση και για μεταφορές super-drones.



Σάββατο 6 Φεβρουαρίου 2016

10 Πρωτοποριακά Κτίρια κατασκευασμένα από πλαστικό.

Tο «πλαστικό» εφευρέθηκε από τον Alexander Parkes το 1856, και από τότε έχει συνεχή παρουσία μέχρι σήμερα,  στον σύγχρονο κόσμο μας,προσπαθώντας να τονίσει το πόσο ευπροσάρμοστο υλικό είναι και ότι μπορεί να εφαρμοσθεί σχεδόν σε όλους τους τομείς κατασκευών.

Όμως στην αρχιτεκτονική, μέχρι πρόσφατα, έχει χρησιμοποιηθεί σαν «υλικό μίμησης» βελτιώνοντας κατά περίπτωση αντοχή, το μέγεθος όσο και την αισθητική, υλικών όπως το ξύλο, το μέταλλο, το γυαλί και τη πέτρα δίνοντας λύσεις χαμηλού κόστους.

Είναι όμως πολύ λίγος ο καιρός που οι σύγχρονοι αρχιτέκτονες το έχουν «αναγνωρίσει» σαν ένα πρωτοποριακό βασικό (θεμελιώδες) δομικό υλικό, είτε χρησιμοποιώντας το ως μια λεπτή μεμβράνη, ένα εύκαμπτο φύλλο, ή ως ένα μορφολογικό στοιχείο. Τα πλαστικά, σε πολλές εφαρμογές τους, μπορούν να προσαρμοστούν στις επιθυμίες του αρχιτέκτονα και τις ανάγκες του έργου. Φουτουριστικές κατασκευές με τέλειο φινίρισμα και χαμηλό κόστος κατασκευάζονται με πλαστικά χωρίς κανένα φυσικό υλικό να μην μπορεί να τα συναγωνιστεί. Στη συνέχεια παρουσιάζονται μερικά από τα πιο καινοτόμα κτίρια, κάποια προσωρινά και κάποια όχι, όπου είναι εμφανείς οι δυνατότητες των πλαστικών.


 Ένα αέρινο σπίτι στην Πολωνία σε χρώμα μαύρο ματ επενδυμένο με Thermopian, ένα μονωτικό πλαστικό που χρησιμοποιείται συνήθως για στέγες. Το σπίτι, που διαθέτει ένα διακριτικό εξωτερικό τοίχο που μιμείται μια ανοιχτή πόρτα, είναι το έργο του Moomoo Αρχιτέκτονες.


Το Εθνικό Κέντρο Υγρού Στίβου στο Πεκίνο διαθέτει εξωτερική επικάλυψη από ETFE, ένα ανθεκτικό πλαστικό που χρησιμοποιείται για κατασκευή στεγών, εμπνευσμένο από σαπουνόφουσκες. Ανεπίσημα γνωστό ως Watercube. Η δομή σχεδιάστηκε το 2008
από το Αρχιτεκτονικό γραφείο «ΜΔ Αρχιτέκτονες και Arup».


Μονοκατοικία στο Δουβλίνο με επικάλυψη από ακρυλικό κυψελωτό πλαστικό φύλλο, όπως είναι γνωστό, σχεδιάσμένο από την «Αρχιτεκτονική Δημοκρατία»


Οι λευκοί τσιμεντένιοι τοίχοι του συγκεκριμένου κτιρίου στο Αλμπαθέτε της Ισπανίας, περιβάλλονται από μια ένα ημιδιάφανο πέτασμα από διάτρητο πλαστικό. Σχεδίαση από «Cor & Asociados».


Κυματοειδή πλαστικά διάφανα φύλλα τοποθετημένα σε ξύλινα πλαίσια στην πρόσοψη του κτιρίου, επιτρέπουν την δίοδο του φωτός. Το κτίριο στην Kanagawa της Ιαπωνίας, βρίσκεται στην πίσω αυλή του σπιτιού ενός φωτογράφου και λειτουργεί ως ένα φωτογραφικό στούντιο, απόλυτα λουσμένο από φως φιλτραρισμένο από το ακρυλικό πλαστικό.
Σχεδιασμός από την «FT Αρχιτέκτονες».


Το Ξενοδοχείο Καπόκ, γνωστό ως «θολό ξενοδοχείο», διαθέτει εξωτερικό πέτασμα από δίχτυ κατασκευασμένο από fiberglass ενισχυμένο. Εμπνευσμένο από ένα παραδοσιακό κινεζικό φανάρι. Η σχετική δομή σχεδιάστηκε από Studio Πέι-Zhu και λάμπει μέσα στη νύχτα.


Γνωστό ως Τόνι Farm, αυτή η κατασκευή στη Σαγκάη είναι φτιαγμένη από πράσινο πλαστικά ναυτιλιακά κοντεϊνερς. Βρίσκεται στο μεγαλύτερο βιολογικό αγρόκτημα της πόλης και λειτουργεί σαν χώρος φιλοξενείας. Σχεδιάστηκε από «Studio Playze».


Στην Κύπρο, βρίσκεται το κτίριο αυτό που φιλοξενεί το «Ερευνητικό Κέντρο Αρχιτεκτονικής του Πανεπιστήμιο Λευκωσίας» και αφορά την αναδιαμόρφωση παλιού εργοστασίου παπουτσιών στη βιομηχανική περιοχή Έγκωμης Λευκωσίας. Καλύπτεται από πολύχρωμα πολυκαρβονικά φύλλα.
Η κατασκευή που σχεδιάστηκε από τον Πέτρο Κωνσταντίνου και Γιώργος Χατζηχρήστου Αρχιτέκτονες-παρέχει άφθονο φως για τους φοιτητές που σπουδάζουν στην Αρχιτεκτονικής Σχολής Λευκωσίας


Η «15η Serpentine Gallery Pavilion», που σχεδιάστηκε από SalgasCano για τον ομώνυμου τόπο τέχνης στο Λονδίνο, έγινε με ταινίες και φύλλα από διαφανές, χρωματιστό ETFE πλαστικό.


Σχεδιασμένο από ACXT, το Στάδιο San Mamés στο Μπιλμπάο της Ισπανίας, χαρακτηρίζεται από μια πρόσοψη από «στριμμένα» λευκά πάνελ κατασκευασμένα από πλαστικό ETFE.

Παρασκευή 5 Φεβρουαρίου 2016

Το παγκόσμιο εμπόριο εξολοθρεύει τις μέλισσες!

Νέα μελέτη για την πανδημία που τις εξαφανίζει μαζικά σε όλο τον κόσμο.


Τις παρενέργειες της ανθρώπινης δραστηριότητας βιώνουν οι μέλισσες

Μια θανατηφόρος ασθένεια που έχει εξελιχθεί σε πανδημία και εξαφανίζει τις μέλισσες του πλανήτη, εξαπλώνεται κυρίως από τους ανθρώπους, οι οποίοι, στο πλαίσιο των εμπορικών συναλλαγών τους, μεταφέρουν μέλισσες από το ένα μέρος της Γης στο άλλο. Πρόκειται για τον λεγόμενο «ιό των παραμορφωμένων φτερών» (DWV), που σκοτώνει τους παγκόσμιους πληθυσμούς των μελισσών, οι οποίες αποτελούν ζωτικά έντομα για τη γεωργία (επικονίαση φυτών, παραγωγή μελιού κ.α.), την οικονομία, τη βιοποικιλότητα και την ανθρώπινη υγεία.

Τα νέα ευρήματα.

Ομάδα ερευνητών από διάφορες χώρες, με επικεφαλής τη δρ. Λένα Μπάγιερ-Γουίλφερττου Κέντρου Οικολογίας του βρετανικού Πανεπιστημίου του Έξετερ ανέφεραν ότι ο ιός, με τη βοήθεια του παράσιτου (ακάρι) βαρρόα που λειτουργεί ως φορέας, μπορούν να εξοντώσουν ολόκληρες κυψέλες. Σύμφωνα με τους επιστήμονες, που ανέλυσαν γενετικά δείγματα μελισσών και βαρρόα από 17 χώρες, η εξάπλωση του ιού των μελισσών είναι κυρίως ανθρωπογενής και όχι φυσική. Ως πηγή του προβλήματος εντοπίζονται τα μελίσσια στην Ευρώπη, από όπου ο ιός εξαπλώθηκε σε άλλες ηπείρους.
Εκτιμάται ότι τις τελευταίες δεκαετίες η διπλή απειλή του ιού DWV και του παράσιτου βαρρόα έχουν οδηγήσει στην εξαφάνιση πολλά εκατομμύρια αποικίες μελισσών σε όλο τον κόσμο, σε βαθμό ανησυχητικό πλέον. Οι επιστήμονες προτείνουν αυστηρότερους διασυνοριακούς ελέγχους κατά την εισαγωγή των μελισσών, ώστε να περιορισθεί η εξάπλωση του ιού. Οι τωρινοί υγειονομικοί και άλλοι έλεγχοι κρίνονται ανεπαρκείς. Η μελέτη δημοσιεύεται στην επιθεώρηση «Science».

Τετάρτη 27 Ιανουαρίου 2016

Διέγραψαν τον ζωγράφο Δ. Μυταρά από την Ακαδημία Αθηνών επειδή τυφλώθηκε.

Η αναχρονιστική και ρατσιστική Ακαδημία Αθηνών των μετριοτήτων (και κάτω) διέγραψε τον ζωγράφο Δ. Μυταρά από την Ακαδημία Αθηνών επειδή τυφλώθηκε.


Το αυστηρό καταστατικό (;) Της Ακαδημίας Αθηνών, δημιούργησε ένα ηθικής τάξεως πρόβλημα με την διαγραφή του Δημήτρη Μυταρά, από τακτικό μέλος της, όταν εκείνος αρρώστησε αντί να του παρασταθεί. Η είδηση ​​έγινε γνωστή σήμερα, μετά από δημοσίευμα ημερήσιας εφημερίδας ». «Η απόφαση της Συγκλήτου να τεθεί στα μη ενεργά μέλη της, μου κοινοποιήθηκε στις 18/5/2010, δύο χρόνια αφότου είχα εκλεγεί και ενώ είχε προηγηθεί επιστολή μου με την οποία γνωστοποιούσα την ασθένειά μου, -οπτική νευροπάθεια-, που με ανάγκαζε να μπαινοβγαίνω στα νοσοκομεία. Ακολούθησαν κι άλλες επιστολές με τις ιατρικές γνωματεύσεις της πάθησής μου από τη Σουηδία »ανέφερε χαρακτηριστικά στο ΑΠΕ-ΜΠΕ ο ζωγράφος Δημήτρης Μυταράς. Η ασθένειά του εμφανίστηκε ταυτόχρονα με την εκλογή του, το 2008. «Έλειψα περισσότερο από έναν χρόνο, δεν μπορούσα για λόγους υγείας να παραστώ στην Ολομέλεια και σύμφωνα με το καταστατικό της Ακαδημίας Αθηνών, η απουσία πάνω από ένα χρόνο άνευ αδείας, θεωρείται παραίτηση» , είπε, εκφράζοντας την πικρία του, ο Δημήτρης Μυταράς. «Αρρώστησα από μια ασθένεια που σύμφωνα με τους γιατρούς, απαιτεί τις περισσότερες φορές, τέσσερα χρόνια για να θεραπευτεί. Τώρα η όρασή μου έχει βελτιωθεί αλλά η διαγραφή μου με τσάκισε ηθικά ». Από την πλευρά της Ακαδημίας Αθηνών, δεν έχει εκδοθεί ανακοίνωση μέχρι στιγμής για το θέμα. Το μόνο βέβαιο είναι ότι σύμφωνα με το άρθρο 31 του νόμου 4398/1929 της Ακαδημίας, ότι «διατηρεί τον τίτλο του τακτικού μέλους αλλά θεωρείται ως τακτικό μέλος παραιτηθέν της έδρας».

Πέθανε ο Ακαδημαϊκός Χρύσανθος Χρήστου!

Έφυγε ένας μεγάλος άνθρωπος και δάσκαλος του οποίου το πολύτομο έργο αποτελεί δεξαμενή γνώσης για την ιστορική εξέλιξη της δυτικής τέχνης.

Καθηγητής της Ιστορίας της Τέχνης του Πανεπιστημίου Αθηνών ο Χρύσανθος Χρήστου διετέλεσε καθηγητής της Φιλοσοφικής Σχολής και του Τμήματος Αρχιτεκτόνων του ΑΠΘ για πολλά χρόνια πριν από τη μετάκλησή του στην Αθήνα.


Έφυγε από τη ζωή πλήρης ημερών, σε ηλικία 94 ετών, ο Ακαδημαϊκός Χρύσανθος Χρήστου. Η εξόδιος ακολουθία θα γίνει την Πέμπτη, 28 Ιανουαρίου, στις 12 το μεσημέρι στον Ιερό Ναό Αγίων Θεοδώρων του Α Νεκροταφείου Αθηνών.

Ο Χρύσανθος Χρήστου γεννήθηκε στις Θεσπιές Βοιωτίας το 1922. Σπούδασε Ιστορία και Αρχαιολογία στη Φιλοσοφική Σχολή του Πανεπιστημίου Αθηνών (1943 έως 1948). Υπηρέτησε ως Επιμελητής Κλασικών Αρχαιοτήτων (Βοιωτία-Εύβοια, 1951 - 1955, και Λακωνία-Αρκαδία, 1.955 με 1.965). Παράλληλα, κατά την περίοδο 1955-1957, με υποτροφία της γερμανικής κυβέρνησης (DAAD), έκανε μεταπτυχιακές σπουδές στην Αρχαία και Νεώτερη Τέχνη στα Πανεπιστήμια της Βόννης και της Κολωνίας.

Το 1965 εκλέχτηκε τακτικός Καθηγητής της Ιστορίας της Τέχνης (η πρώτη έδρα της επιστήμης αυτής που ιδρύθηκε σε ελληνικό Πανεπιστήμιο) και της Μεσαιωνικής και Νεώτερης Τέχνης της Δύσης στο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης. Το 1979 μετακλήθηκε στην ίδια έδρα της Φιλοσοφικής Σχολής του Πανεπιστημίου Αθηνών, όπου δίδαξε μέχρι την αποχώρησή του ως ομότιμος Καθηγητής. Το 1991 εξελέγη τακτικό μέλος της Ακαδημίας Αθηνών στην έδρα Ιστορία της Τέχνης.

Οι δημοσιεύσεις του αφορούν την ευρωπαϊκή τέχνη από την Αναγέννηση μέχρι τις μέρες μας, καθώς και την ελληνική τέχνη του 19ου και του 20ού αιώνα.

Παρασκευή 22 Ιανουαρίου 2016

H NASA θέλει να δημιουργήσει τσιμέντο με υλικά από τον Άρη!

Κύριο χαρακτηριστικό ότι δεν απαιτείται νερό για την παρασκευή λόγω της απουσίας του στον πλανήτη Άρη!

Στο πλαίσιο του σχεδίου «NASA 3D printed Mars habitat challenge», φάνηκε ότι ο καλύτερος τρόπος για να χτίσει κανείς στον Άρη είναι να χρησιμοποιήσει τα υλικά που θα βρει εκεί.
Η NASA ψάχνει να βρει τον καλύτερο δυνατό τρόπο για να χτίσει ένα καταφύγιο στον Άρη, με την χρήση της τεχνολογίας τρισδιάστατης εκτύπωσης.


Στο πλαίσιο αυτό, μία ομάδα από το McCormick Πολυτεχνικής Σχολής του Πανεπιστημίου Northwestern των ΗΠΑ, παρουσίασε ένα είδος τσιμέντου που μπορεί να δημιουργηθεί με τη χρήση των υλικών που μπορούν να βρεθούν στην επιφάνεια του Άρη.
Το τσιμέντο αυτό μοιάζει με εκείνο της Γης, με τη διαφορά ότι δεν χρησιμοποιεί το νερό για την κατασκευή του. To θείο είναι ένα από τα βασικά συστατικά του αρειανού τσιμέντου της NASA, το οποίο έχει το μεγάλο πλεονέκτημα ότι μπορεί να είναι έτοιμο σε μόλις 3 ώρες, σε αντίθεση με τη Γη που απαιτείται πάροδος 28 ωρών για να ετοιμαστεί το υλικό.


Αυτό σημαίνει ότι θα μπορεί να χρησιμοποιείται από τρισδιάστατους εκτυπωτές, ενώ η αντοχή του θα είναι όμοια με εκείνη του υλικού που χρησιμοποιείται στην κατασκευή ενός ουρανοξύστη στη Γη. Ο λόγος που δεν χρησιμοποιείται αυτό το τσιμέντο στη Γη είναι επειδή είναι πολύ ευαίσθητο στην υψηλή θερμοκρασία και τη φωτιά στη Γη, στοιχείο που στον Άρη δεν αποτελεί πρόβλημα.

Κυριακή 17 Ιανουαρίου 2016

EHang 184: Έρχεται το πρώτο επιβατικό μη επανδρωμένο αεροσκάφος του κόσμου ! (Video)

EHang 184 το πρώτο επιβατικό μη επανδρωμένο drone!


Είναι εξοπλισμένο με συνολικά 8 έλικες, οι οποίοι είναι τοποθετημένοι ανά δύο στις 4 γωνίες του αεροσκάφους και δίνουν ισχύ 142 ίππους.

Η νέα αποκάλυψη στην τεχνολογία των drones στην φετινή έκθεση τεχνολογίας Consumer Electronics Show που έκλεψε τις εντυπώσεις.
Aυτό θα μπορούσε να σας πετάξει προς και από την εργασία.


Το μη επανδρωμένο drone είναι κατάλληλο για την μεταφορά σας από και προς την δουλειά.
Το μοντέλο Drone «EHang 184» μπορεί να πετάξει σε ύψος 11.000 πόδια χωρίς πιλότο όλες δε οι λειτουργίες και οι έλεγχοι γίνονται από μια εφαρμογή μέσω κινητού τηλεφώνου.
Απογειώνεται κατακόρυφα και προσφέρει μια απόλυτα ασφαλή πτήση.
Κατασκευασμένο από ένα σύνθετο υλικό, με βάση τις ίνες άνθρακα και εποξειδική ρυτίνη, η ιπτάμενη μηχανή είναι προγραμματισμένη με πολλαπλά εναλλακτικά σχέδια έκτακτης ανάγκης που, θεωρητικά, έχουν την ικανότητα να προσφέρουν μια απόλυτα ασφαλή πτήση.


Η καμπίνα περιλαμβάνει κλιματισμό και φως ανάγνωσης.
Η ιπποδύναμη ηλεκτροκινητήρα του μη επανδρωμένου αεροσκάφους είναι 142 ΗΡ και παρέχει μια μέση ταχύτητα 100 χλμ / ώρα και προς το παρόν μπορεί να ταξιδέψει μόλις 20 μίλια σε μια μόνη φόρτιση. Το μέγιστο φορτίο ανύψωσης είναι 110 Χλγ. Οι επιβάτες του EHang 184 δεν χρειάζονται άδεια πιλότου.


Σάββατο 16 Ιανουαρίου 2016

Μακρινό όνειρο η εξόρυξη πετρελαίων στο Πωγώνι.

Με την τιμή πετρελαίου στα 29,42 δολάρια το βαρέλι και κόστος εξόρυξης πάνω από 100 δολάρια το βαρέλι φαντάζει μακρινό όνειρο η εξόρυξη πετρελαίων στο Πωγώνι.

ΠΕΤΡΕΛΑΙΟ ΚΑΤΩ ΑΠΟ ΤΑ 30 ΔΟΛΑΡΙΑ

Το ενδεχόμενο αύξησης των εξαγωγών πετρελαίου από το Ιράν μετά την άρση των κυρώσεων οδήγησε το πετρέλαιο σε μεγάλες απώλειες.
Το συμβόλαιο αργού παραδόσεως Φεβρουαρίου υποχώρησε κατά 1,78 δολάρια ή 5,7% κλείνοντας στα 29,42 δολάρια το βαρέλι στο Χρηματιστήριο Εμπορευμάτων της Νέας Υόρκης. Πρόκειται για το χαμηλότερο επίπεδο από το Νοέμβριο του 2003. Στην εβδομάδα, το συμβόλαιο έχασε το 11,3% της αξίας του.
Το Brent Μαρτίου σημείωσε βουτιά 1,94 δολαρίων ή 6,3% στα 28,94 δολάρια το βαρέλι στο Λονδίνου ICE του. Πρόκειται για το χαμηλότερο επίπεδο από τον Φεβρουάριο του 2004.

ΤΟ ΠΕΤΡΕΛΑΙΟ "ΒΟΥΛΙΑΞΕ" ΣΤΑ 29,42 ΔΟΛΑΡΙΑ ΤΟ ΒΑΡΕΛΙ ! 

Το πετρέλαιο "βούλιαξε" στα 29,42 δολάρια το βαρέλι και μαζί Η «επανάσταση του σχιστόλιθου» παρασύροντας και τις εταιρείες της σχετικής εξόρυξης. Αναφέρεται ότι καθολικά σε όλα τα υπό εκμετάλλευση πεδία σχιστολίθου η εξόρυξη είναι ζημιογόνος με τιμή κατώτερη των 30 δολ το βαρέλι και κόστος εξόρυξης πάνω από 100 δολάρια το βαρέλι. Συμβαίνει δε πλήθος εταιρειών να έχουν δανεισθεί μεγάλα κεφάλαια για την επένδυση προκειμένου να συμμετάσχουν στο «νέο Ελντοράντο».


ΟΥΔΕΝ ΚΑΚΟΝ ΑΜΙΓΕΣ ΚΑΛΟΥ

Οι περιβαλλοντικοί κίνδυνοι 
από την εξόρυξη πετρελαίων στο Πωγώνι.

Οι ειδικοί ερευνητές εκτιμούν ότι είναι πιθανή και η ύπαρξη ποσοτήτων υδρόθειου στα όποια κοιτάσματα. Το υδρόθειο είναι ένα άχρωμο, πολύ δηλητηριώδες, διαβρωτικό, εύφλεκτο και εκρηκτικό αέριο, με τη χαρακτηριστική οσμή των κλούβιων αυγών. 
Μικρές ποσότητες υδρόθειου βρίσκονται στο αργό πετρέλαιο και στο φυσικό αέριο. Ιδιαίτερα το τελευταίο μπορεί να περιέχει υδρόθειο σε περιεκτικότητα ως και 90%.
Η ακαδημαϊκή κοινότητα σχολίασε το 2011 «ότι η αυξημένη συγκέντρωση υδρόθειου που παρατηρήθηκε στο κοίτασμα του αργού (πετρελαίου) Bakken και εμπερικλείει« υγειονομικούς και περιβαλλοντικούς κινδύνου »ς, άμεσο κίνδυνο για διάβρωση της γεωτρήσεως, συνεπάγεται προστιθέμενο κόστος σε σχέση με το χειρισμό των υλικών και του εξοπλισμού του αγωγού και επιπλέον απαιτήσεις διύλισης ». 
Ο Holubnyak κ.ά. έγραψε επιπλέον ότι το κοίτασμα Bakken «μπορεί να κλονίσει, λόγω των παραπάνω, τον τομέα του πετρελαίου».
Τι σημαίνουν όλα αυτά;
-Ότι Αν συμβαίνει κάτι τέτοιο το Πωγώνι θα βρωμά σαν κλούβιο αυγό! Ξεχάστε τις μυρωδιές της Πωγωνίσιας Φύσης!
-Ο Κίνδυνος πυρκαγιών από τις εκρήξεις του εύφλεκτου αερίου θα είναι μεγάλος και σε συνδυασμό με την ύπαρξη έντονης βλάστησης κατά τις περιόδους του καλοκαιριού θα κινδυνεύει να μετατραπεί ο τόπος μας σε πύρινη κόλαση.
-Το Πολύ δηλητηριώδες αέριο μπορεί να μετατρέψει την περιοχή μας σε ένα απέραντο Νεκροταφείο!
-Ο Κίνδυνος διάβρωσης της γεώτρηση λόγω του υδρόθειου θα οδηγήσει στην απόλυτη μόλυνση των νερών μας που αποτελούν τον πραγματικό πλούτο για το Πωγώνι και μέγα κοινωνικό αγαθό για τους κατοίκους του.