Στο εγγύς μέλλον οι μετακινήσεις στη δουλειά θα μοιάζουν με όνειρο εικονικής πραγματικότητας !
Πώς τα επόμενα 20 χρόνια η τεχνολογία θα επηρεάσει τις καθημερινές μας μετακινήσεις.
Αυτό-οδηγούμενα οχήματα, ρομπότ με κοινωνικοποιημένη συμπεριφορά (social robots) και εξελιγμένα συστήματα εικονικής πραγματικότητας θα αλλάξουν τον τρόπο με τον οποίο εκατοντάδες εκατομμύρια άνθρωποι βιώνουν καθημερινά τη μετακίνησή τους προς και από τον χώρο εργασίας.
Η Toshiba συνεργάστηκε με τον μελλοντολόγο Δρ. Ίαν Πίρσον, επιχειρώντας να προβλέψει ποιες θα είναι οι τεχνολογικές καινοτομίες που θα επηρεάσουν το καθημερινό πήγαινε-έλα στη δουλειά σε 5, 10 ή 20 χρόνια από σήμερα. Έως το 2020: Αυτό-οδηγούμενα οχήματα θα κάνουν την εμφάνισή τους στους δρόμους. Έτσι, αντί να οδηγούν, οι ιδιοκτήτες του θα μπορούν να αξιοποιούν τον χρόνο της διαδρομής, όπως οι επιβάτες των τρένων ή των λεωφορείων. Ορισμένοι θα αξιοποιούν τον επιπλέον χρόνο για να εργαστούν, έχοντας την επιλογή να φύγουν από το σπίτι πιο αργά και από το γραφείο νωρίτερα. Έως το 2025: Η τεχνητή νοημοσύνη θα έχει γίνει αναπόσπαστο κομμάτι της καθημερινότητάς μας. Συνεπώς μπορεί να βλέπουμε social robots στα καθημερινά μας δρομολόγια. Το android robot της Toshiba, Aiko Chihira, μπορεί να έχει πολλούς «απογόνους» έως το 2025. Ρομποτοειδή θα κάνουν απλές δουλειές βασιζόμενα στην τεχνητή νοημοσύνη, όπως σε χώρους υποδοχής ή στα μέσα μεταφοράς. Έως το 2035: Η εικονική πραγματικότητα θα είναι προσφιλής σε πολλούς ανθρώπους μέχρι το 2020, ωστόσο θα περιλαμβάνει μόνο την όραση και την ακοή. Μέχρι το 2035, οι απευθείας συνδέσεις στον εγκέφαλο θα ενεργοποιούν και τις πέντε αισθήσεις.
Ο Δρ. Ίαν Πίρσον προβλέπει ότι η βουτιά σε έναν κόσμο εικονικής πραγματικότητας θα μοιάζει με πρωινό όνειρο και θα χρησιμοποιείται από τους εργαζομένους που μετακινούνται για να μεταφέρουν τον εαυτό τους σε ένα πιο ευχάριστο περιβάλλον, ειδικά τα δύσκολα πρωινά της Δευτέρας.
Σήμερα, το 40% των Βρετανών υποστηρίζει ότι η τεχνολογία που μπορεί να κάνει τη διαδρομή πιο σύντομη είναι η πιο σημαντική. Ακολουθείται από το 37% το οποίο θα ήθελε ψυχαγωγικές παρεμβάσεις κατά τη διάρκεια της διαδρομής προς και από τον χώρο εργασίας, με τα smartphones να έρχονται πρώτα σε χρήση στη διάρκεια αυτών των μετακινήσεων, σε ποσοστό 80%.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου